Stoppa lagförslaget om sämre anställnings-trygghet!

Din anställningstrygghet är hotad.

En statlig utredning föreslår kraftigt försämrad anställningstrygghet. Det är en utredning som Centerpartiet och Liberalerna krävt för att stödja regeringen. Förslaget skulle öka otryggheten på en redan osäker arbetsmarknad. I dessa tider av skenande arbetslöshet, kris och oro vill man alltså göra det lättare för arbetsgivaren att säga upp personal. Du kommer att kunna bli uppsagd för att du har slitit ut kroppen, blivit för gammal eller bara för att chefen inte gillar dig.

Förslaget drabbar alla löntagare men jobbar du på ett företag med 15 anställda eller färre försvinner din anställningstrygghet helt. Den sortens arbetsmarknad är inte värdig ett land som Sverige och långt ifrån den arbetsmarknad som svenska folket vill ha.

Om vi är många som visar att anställningstryggheten är viktig och inte ska försämras så kan lagförslaget stoppas. Du kan göra en insats genom att säga ifrån till politikerna. Stoppa lagförslaget om sämre anställningstrygghet.

Skriv under LO:s upprop för att skrota LAS-utredningen

Hjälp till att sprida budskapet i sociala medier och på stan