Välkommen till studieträff

Dag och tid: Måndag 19 oktober 18.00

Plats: Trossen i Färjestadens hamn (ligger längst ut i hamnen bortanför serveringen Ölandschoklad).

Tema: Partistyrelsens förslag till strategidokument som ska klubbas på kongressen den 31 oktober-1 november (där vår medlem Josef Bjerlin är ombud).

Inbjuden gäst: För att prata om dokumentförslaget kommer Richard Deichmann som jobbar på V-expeditionen för hela Kalmar län.

Här finns förslaget: https://www.vansterpartiet.se/app/uploads/2020/01/strategidokument2020-200115.pdf

Ett citat ur dokumentets inledning för att ge dig ett hum om vad kvällen kommer att handla om:

”Vi behöver ändra spelplanen. Vi behöver skapa en politisk situation där ekonomisk förändring är inom räckhåll, för att det ska bli betydelsefullt för människor att i första hand rösta för det. Så länge människor upplever att den vägen är stängd, kommer tendensen att istället fastna i misstro mot andra människor finnas kvar.

Därför behöver Vänsterpartiet prioritera att arbeta för ett långsiktigt ideologiskt skifte för ökad jämlikhet.”

Höstens studieträffar är en fortsättning på den Vänsterskola som vi hade under 2019, men du behöver inte alls ha deltagit då för att gå på dessa träffar nu.

Nästa studieträff blir torsdag 19 november då vi fortsätter att prata om vårt partis politiska strategi. Delta gärna på båda eller en av dem om du hellre vill det.